V.S.R.C. - SRC Thor

31-05-2023

Het was alweer een tijdje geleden dat er een wedstrijd op de planning stond en de leden stonden te springen voor een lekker potje mannen knuffelen. Na het veld grondig geïnspecteerd te hebben tijdens de enorm geile fotoshoot op maandag wisten de Heeren waar het allemaal ging gebeuren op de woensdag. Meneer de W.C. Heeren had mooi weer geregeld dus werd er besloten dat, om een V.S.R.C. kwartiertje te voorkomen, er ruim een uur van tevoren verzameld moest worden. En verzamelen werd er gedaan; in de afgelopen twee jaar is er nooit zo'n magistrale vertoning van voorwaartschen geweest. Als majesteuze dino's in de prehistorie paradeerden deze logge tweevoeters over de grasmat, een plaatje om tranen van geluk van te krijgen. Na aankomst van de jonghe honden van Thor en het uitlenen van een aantal spelers kon dan eindelijk de wedstrijd beginnen.
De Heeren van Thor wisten, aangevuld met voorwaartschen van RCN, waardige tegenstand te bieden aan onze Heeren. De eerste 10 minuten van de wedstrijd ging het ovale balletje heen en weer en mocht iedereen hem even strelen, maar op een gegeven moment is het dan wel echt genoeg geweest met het aaien en moet er serieus gebald worden, hehe. Meneer de W.C. Heeren kreeg de bal in zijn klauwen geworpen na een nonchalante scissor van meneer de Veur en rende over de tryline om de eerste punten op het scorebord te zetten. De wedstrijd ging verder en de supporters moesten vermaakt worden. Jonghe hond Pool besloot dus de bal te vangen (waarvoor HULDE V.S.R.C.), wat peper in zijn reet te stoppen, dwars door een tegenstander heen te lopen en een try te drukken, wat worden jonghe honden toch snel groot. De volgende drie try's mochten meneer de W.C. Heeren en de Heer Nadolski opeisen, gevolgd door drie spectaculaire kickjes geproduceerd door de mooie lange beentjes van meneer de Veurzitter.
Helaas kent een wedstrijd ook een weerzijde en is het niet allemaal sunshine and rainbows. De mannen van Thor wisten, na overlap te creëren, helaas door de ijzersterke verdediging heen te rampeneren en hun eerste punten op het bord te noteren. Al snel volgde een tweede try van Thor. Het was even alsof het overzicht verloren was en de mannen moe aan het worden waren. Gelukkig hebben we mensen die de toekomst kunnen zien bij de V.S.R.C.; de Heer Rijnders kwam stipt 45 minuten te laat, maar wist het vuurtje wel weer aan te wakkeren. Na het zien van een frisse jonghe hond kreeg de Heer Eijgelshoven, die zijn debuut op de tweede rij maakte, weer nieuwe energie en besloot ook hij zijn grijpgrage handjes om de bal te klemmen en pas weer los te laten toen hij over de try-line struikelde.
60 minuten gespeeld hebbende vonden de jonghe honden van Thor het wel mooi geweest. Begrijpelijk, verliezen is nooit leuk, dus dan maar snel afkappen. Eindstand: een 40-10 V.S.R.C. winst.