S.V.R.C. - V.S.R.C.

27-10-2021

Op woensdag 27 oktober 2021 was het eindelijk zo ver, de eerste wedstrijd van de competitie tegen virgiel in Delft! Om 17u30 stipt (er was natuurlijk afgesproken om 17u) vertrok de stoet naar de gouden drietand, om ze daar met wel 31 spelende damesch en zwart/paarse supporters de stuipen op het lijf te jagen, wat een stress daar in de keuken. Nadat iedereen zijn buiken vol had gegeten vervolgden we onze tocht naar het mooie sportcomplex in Delft. Daar eenmaal aangekomen blijken we te spelen in een grote zandbak afgezet met pionnetjes, zonder palen, wat we ook nog moeten delen met een groepje frisbee freaks.... We waren al lang blij dat we weer een mooie pot konden spelen.
Vanaf de eerste seconde dat we de bal krijgen weet mevrouw de W.C.-damesch de tryline al te vinden. Virgiel heeft nog even tijd nodig om na te denken hoe rugby ook al weer werkt, want nog geen minuut later duikt Suus al over de tryline. Als beesten heb ik iedereen zien tackelen zonder angst zijn we dwars door hun lijn heen gerend, de try's vlogen je om de oren. Sarah drukte haar eerste try, Meinke nagelde alle zwart/blauwe personen naar de grond voor ze het zelf door hadden. Duvekot liet even aan haar moeder zien dat rugby toch minder eng is dan ze in de eerste instantie dacht en dook meerdere malen over de tryline. Als we het dan toch over de Rozen hebben ook Meeus en Snoek hebben met hun dorens ook een paar steken veroorzaakt bij virgiel. Het werd een prachtige wedstrijd met een wel verdiende winst met een uitslag van 19-84.