V.S.R.C. - RUS

30-01-2023

Na een periode van ongure weersomstandigheden en kerstvakantie waarin we hard hebben gewerkt aan de voorwaartsen kilo's, was het tijd om weer eens te laten zien wat de Damesch kunnen in een wedstrijd tegen RUS.
Het angstzweet was van tevoren bij iedereen goed te ruiken en vooral Captain Meeus stond te trillen op haar benen. Voor de wedstrijd werden de tackels nog even geoefend, aangezien dat door de winterstop toch wel erg lang geleden was. Toen de wedstrijd begon, was het meteen goed te zien dat die kerstkilo's hun werk deden, de Damesch beukten al snel hun weg richting de try-line en de eerste try was een feit.
Lage tackels werden gemaakt, ballen werden kort gehaald, grijpgrage vingertjes jackelden de bal van de tegenstander en scrums stonden bij ons zeer krachtig. Dat was nodig, want het aantal scrums die gevormd werden, komt in de buurt van het aantal keer dat Captain Meeus voor de wedstrijd heeft gezegd dat ze het heel eng vond.
Roos Duvekot maakte haar belofte om "even wat try's te komen drukken" zeker waar na een aanzienlijke tijd afwezig te zijn geweest op training door haar drukke burgerleven.
Na twee keer twintig minuten gespeeld te hebben, was het de vraag of we nog door wilden spelen. Onze fitte lichamen konden nog wel door, maar bij RUS was blijkbaar de winterstop toch iets te lang geweest. Ook was hun ene try niet erg bemoedigend. Er werd besloten nog tien minuten door te spelen.
De geweldige kick coördinatie van Amber van Suylekom zoals te zien bij de conversies, zorgde ervoor dat er een balletje precies voor de voeten van Lotte Golverdingen belandde, die hier met haar super speed veel sneller dan de tegenstanders bij was. Het probleem was nu alleen nog dat de bal naar voren, naar de try-line moest. Vanzelfsprekend kwam het niet eens in Lotte Golverdingen op de bal naar voren te gooien, maar haar ingenieuze brein zag wel mogelijkheden met de voeten. Zo bedacht, zo gedaan en de bal werd op een manier die wel erg veel op het spel met de ronde bal leek over de try-line gedrukt. Het was een mooie pot met prachtige acties van de Jonghe Poezen en een eindstand van 84 (-30) - 5 om trots op te zijn.