V.S.R.C. - NSRV Obelix

22-05-2023

Een onbekende tegenstander, geen verwachtingen en goede moed, daarmee liepen we het veld op. Toen we iets later te horen kregen dat deze damesch in de tweede klasse spelen, sprong het angstzweet ons toch wel op de rug. Een beetje trillend op de benen stonden we op het veld, wat ons niet ten goede kwam, want met trillende benen word je makkelijk omver gelopen. De eerste try tegen was dan ook een feit. Maar zoals algemeen bekend is het eerste kwartier niet ons sterkste punt en hadden we nog hoop voor de rest van de wedstrijd. Deze Galliërs zagen er sneller uit dan sterk, maar daar bleken we ons in te vergissen. Ze tilden ons op alsof we everzwijnen waren en smeten ons tactisch een paar stappen verder weer op de grond. Meestal gebeurde dit behoorlijk netjes, alhoewel de zandmat waar we op vielen het niet bijzonder aangenaam maakte. Eén keer kwam echter toch de woeste en hongerige Galliër in iemand naar boven, ze bleek erg van vlees te houden en vooral beenmerg was een geliefde delicatesse. Om het alvast wat makkelijker voor zichzelf te maken, brak ze dus de enkel van Déderieke van der Kerk met een luide knak doormidden. Het was zwaar werken en er moest ook redelijk wat gerend worden over het veld, de voorwaartschen hadden met dat laatste toch wel wat moeite. Laura Bokma merkte dat haar lichaam een beetje zwaar was voor al dat rennen en had een geniale ingeving, ze bedacht namelijk om haar maag leeg te gooien, dat zou toch wel wat kilootjes schelen. Zo gezegd, zo gedaan, Laura Bokma ledigde twee keer haar maag naast het veld. Het feit dat het aantal try's tegen toch wel hoog opliep stemde Roos Meeus zeer ontevreden, nou is zij de beroerdste niet en vroeg ze Annemieke Zonderland om even een opzetje te geven. Met een prachtige offload van Annemieke Zonderland en de lange benen van Roos Meeus werd er zo een mooie zwart-paarse try gedrukt. Al met al was het een zware wedstrijd, maar heeft de prestatie van de VSRC Damesch een stijgende lijn laten zien en is de wedstrijd beëindigd met louter gelijkspel.