V.S.R.C. - Lowlanders

12-02-2024

De eerste wedstrijd van 2024 werd gespeeld op 12 februari. Het was er een waar velen stiekem toch een beetje bang voor waren, we speelden namelijk tegen de Lowlanders en een week ervoor had coach Roos ons gerustgesteld dat daar 'niet heel veel ereklassespelers' bij zaten. Dankzij het Hollandse weer deze periode hadden we daarnaast ook een stuk minder trainingen gehad dan gehoopt, maar toch stapten we vol goede moed de heilige gronden van Olympos op, zin om weer lekker een pot rugby te spelen. Met een veels te voedzame maaltijd uit het UMC in onze magen begonnen we aan de strijd. Voor velen was dit ook de eerste keer dat we met meer dan 20 op een veld stonden, we speelden namelijk met een volledige lijn en na een tijdje kwam er zelfs nog een flanker bij in de scrum! En dat gebeurde niet één keer, nee de scrums vlogen je om de oren. Maar ook met deze voor ons nieuwe vorm van scrummen stonden de scrums krachtig, en met behulp van een paar leenvoorwaartsen lieten we ons niet naar achter zetten.

De Lowlanders staan erom bekend dat ze de enige LGBTQ+ rugbyclub van Nederland zijn. In de scrum werden dan ook de legendarische woorden 'wil liever dat je aan mn kut zit dan aan mn been' gehoord. Gelukkig leidde dit ons niet af, we lieten ons niet naar achter zetten en onze scrums stonden alsmaar weer krachtig. De defence stond als een huis, er was geen gat te vinden en dus moesten de wingertjes van de Lowlanders uit wanhoop maar neptry's drukken via de zijkanten. Daar maakte mejuffrouw Wiersma nog een paar prachtige try-saving tackles, en ondanks dat de score bleef haken bij een 84-84 VSRC gelijkspel liepen we een uur later zeer tevreden na een sterke pot naar de rand van het veld, om vanaf daar vervolgens lekker mannenrugby tegen de Lowlanders te kijken.

Bekijk de wedstrijd hier terug, met dank aan de prachtige camera van de Lowlanders: https://app.veo.co/matches/20240212-ll-aqua-vsrc-c95ae586/