V.S.R.C. - Lowlanders

13-02-2023

Tijdens een spontane wedstrijd van de V.S.R.C. Damesch tegen de Lowlanders Damesch stonden de mannen natuurlijk al op te warmen, te trainen en hun koppies erbij te krijgen voor het spektakel dat zich af zou gaan spelen. Waar er gepraat werd over een voorwaartsche invaller vanuit rugby club Nieuwegein bleek dat het er niet één, niet twee, niet drie, maar vier invallers waren! Deze volharde rugbyers konden wij goed gebruiken om onze voorwaartschen aan te vullen.
Nadat de shirtjes uitgedeeld werden aan de jonghe honden en invallers begon de wedstrijd. De Hulk, het monster onder het bed van menig spelend V.S.R.C.'er speelde weer mee, deze gigantische man versterkte wederom de Lowlanders. Hoewel de scrum van de tegenstander aan het begin van de wedstrijd aanzienlijk meer kilo's bedroeg hielden onze voorwaartschen goed stand en wonnen wij zelfs de meeste scrums. Al snel kwam er een try van de kant van de Lowlanders zonder conversie waardoor je zou denken dat de kopjes omlaag zouden gaan hangen. Niks was minder waar en deze tegenslag moest natuurlijk opgevolgd worden door een prachtige run van Dylan die met zijn mooie rode lokken en een vlug sidestepje de bal struikelend over de try line wist te drukken, wat leidde tot een score van 7-5 door een soepele conversie van Mijnheer de Veurzitter. Al snel volgde meer try's en mooie plays van onze Heeren en liet pinda Chris zien hoe goed kapsalon is voor een voorwaartsche door als Lightning McPinda over het veld heen te sprinten. Door wat onhandige balletjes en een aantal knock-ons kroop de tegenstander helaas dichterbij, maar met een eindscore van 47-19 waren de in zwart paars gedrapeerde jonge goden die de grasmat bekleedden de baas over de Lowlanders.
Al met al een mooie pot rugby mede dankzij de vele supporters langs de lijn voor beide teams, waarna het nodig tijd was voor een derde helft gevuld met VSRC tradities.