V.S.R.C. - AMC

23-05-2022

Op deze prachtige zonnige dag, nee wacht, het onweerde en regende alsof de weergoden hadden besloten om de kraan open te draaien en de wedstrijd niet door te laten gaan. En natuurlijk kon het veld aka de zandbak op Olympos dit niet aan en moest worden afgekeurd. Gelukkig waren onze buren van het Stichtse zo vriendelijk om ons op hun veld in de Bilt te laten strijden tegen AMC. Alhoewel, de tegenstander kwam maar met 5 vrouwen waardoor het eerder VSRC tegen VSRAMC was. VSRC mocht met ontvangst beginnen. Na wat ongelukkige ofloads en heerlijke tackles op het natte gras was het Duvekot dan toch gelukt om bij de tryline te komen. Helaas was ze even vergeten hoe een try drukken ook alweer werkt. Vragend stond ze daar met de bal in haar handen om zich heen te kijken, en maakte per ongeluk een knock-on. Dit is natuurlijk niet hoe je de tegenstander imponeert dus hiervoor is ze terecht uitgeroepen als 'Clit of the day'. Gelukkig lukte het Duvekot daarna om de eerste try te drukken. Niet veel later liet onze gazelle aka Lotte maarliefst twee keer zien hoe je het veld over sprint een een try drukt. Ondertussen kon Madd haar kick-skills laten zien en heeft alle drie de conversies geraakt. Maar Duvekot was niet van plan zich in te laten halen in het aantal try's en drukte ook haar tweede try. Daar kon ik als W.C. Damesch natuurlijk niet bij achterblijven. Met een korte rust, aangesterkt door de heerlijke sinaasappels van mijnheer de W.C. Heeren, drukte ook ik twee try's. Met 4 conversies raak geschoten stond het toen 38-0. Helaas is het niet gelukt om onze tryline clean te houden maar gelukkig is de try gedrukt door iemand van ons eigen team, die per ongeluk het verkeerde shirt aan had getrokken en de tryline aan de verkeerde kant als doel had genomen. Dit konden wij natuurlijk niet zomaar toelaten en Duvekot maakte haar grandioze fout van het begin van de wedstrijd weer dubbel goed door haar derde en tevens de meeste try's van het team te drukken. Met een mooie eindstand van 43-5 hebben wij AMC laten zien hoe dat rugby'en ook alweer werkte. Een mooie derde helft als afsluiter kon natuurlijk niet missen en zelfs de vierde helft op het Andro kon samen met onze tegenstander gespeeld worden.