RRC 4 - V.S.R.C.

29-02-2024

In uitermate goed rugbyweer op de schrikkeldag zijn wij afgereisd naar Rotterdam om wat burgers onder de mat te vegen. Na wat kleine oponthoud onderweg, waar de heer van de Mortel al besloot om even te gaan afwateren in de berm naast de inrit van de snelweg, en een heerlijk maaltje bij de Gouden Drietand kwamen we op locatie aan. Na een warming up waar Speedy Gonzales u tegen zou zeggen, en met 10 man sterk, begonnen we aan de wedstrijd. We begonnen helaas met een try tegen, maar al vlot daarna werd er een duotry gedrukt door de heer Stringer en de heer Langelaar, die vervolgens prachtig geconverteerd werd door de eerste. Na nog een try tegen besloot onze Captain dat het genoeg was en nam hij het heft maar even in eigen handen om de score weer gelijk te zetten. Door de conversies van de heer Stringer konden we met een krappe voorsprong de eerste rust ingaan. Langs de kant stond de heer Kalis al in zijn vuistjes te knijpen, gebrand om het veld in te mogen. Als coach kan je dat natuurlijk niet onbenut laten, dus besloot ik hem maar een kans te geven. Deze Jonghe Hond had onderweg nog wat hondenvoer tot zich genomen. Dit bleek een wondermiddel want met de snelheid van een Hazewind en de wendbaarheid van een Jack Russel sjeesde deze bloedfanatieke Jonghe Hond de tryzone in waarna de heer Stringer uiteraard weer converteerde. Leuk natuurlijk, maar het echte werk werd door Captain Knoef getoond door nog even twee try's te drukken en zich met een hatrick deze pot onsterfelijk te tonen. Voordat de ref afloot voor nog een rustfase besloot deze nog even gepanikeerd naar de zijlijn te roepen. Ik snapte de reden niet, maar schijnbaar wilde deze ras echte Rotterdammert nog even weten hoe Feyenoord-Groningen ervoor stond. Toch bijzonder dat je zo'n mooie pot rugby mag waarnemen en dan met je gedachten bij een of ander spelletje met een ronde bal bent. In het laatste deel van de wedstrijd bleek het goede voorbeeld van el Capitain zijn vruchten af te werpen. Jonghe hond Troost had hem eventjes geobserveerd en besloot zelf ook een maar even een try te drukken, om vervolgens zijn signature move te doen en het hele veld mee te laten genieten van zijn jonkheer. De heer Stringer wist de try van zijn naamgenootje nog wat op te waarderen met een conversie. Het VSRC kwartiertje kwam deze wedstrijd aan het einde. Drie try's werden gedrukt door de Rotterdammerts, maar dit hadden er vier kunnen zijn als mijnheer Van de Mortel niet op het veld had gestaan. Een buffel van ten minste 145 kg was op weg naar onze try zone. Als een hongerig wolvenpupje ging er bij mijnheer van de Mortel een knop om. Zijn jachtinstinct kwam naar boven en hij zette de achtervolging in. Dit leidde tot de ondergang van deze buffel, die ter aarde stortte zoals je dat ziet in een natuurdocumentaire. Een try saving tap tackle zoals je die niet vaak ziet, en dat door een kut jonghe hond, kortom prachtig. Dit heeft hem terecht de titel 'Man of the Match' opgeleverd, nu maar hopen dat deze eer hem niet naar het hoofd stijgt. Met nog een paar minuten op de klok besloot de heer Stringer zich nog even te laten gelden door zich als een soort glibberaal tussen de burgers door te wurmen en de tryzone in te vliegen. Hierna waren er nog een paar luttele seconden over. Toen de heer Dr. Pol, aka dick of the day, dit hoorde schreeuwde hij om de bal zodat ook hij, zich in deze heerlijke pot nog onsterfelijk kon maken. Vanaf de half way zette deze uit de kluiten gewassen mega windhond het op een lopen. Hij vloog zo hard over het veld heen dat zelfs de flash moeite gehad zou hebben hem bij te benen. Na een sprint waar je u tegen zegt kwam hij dan eindelijk in de tryzone aan, hét moment was daar! Helaas niet om een try te scoren, nee, heer Pol vond dit een beter moment voor een knock on. Hij heeft er echter wel voor gezorgd dat hij niet snel vergeten zal worden, maar ik wil de persoon die volgende wedstrijd het coachen op zich neemt op het hart drukken hem toch de bank warm te laten houden. Na nog een prachtige lullepot van mevrouw de Veur, wat gerstenatjes en een stripshow van de heer Zwart was het tijd om de Uithof weer op te zoeken. Na een zeer geslaagde coachdebuut met een resultaat van 27-45.

Hopende volgende keer zelf weer op het veld te staan,

Spekkie

e.t. interim coach der VSRC