O.R.C. Black Bulls - V.S.R.C.

25-01-2023

Op een koude woensdag avond in januari was het dan zover, de eerste wedstrijd in tijden was aan bod. Na te vertrekken in recordtijd, gingen we erop uit om de dichstbijzijnde gouden drietand te vinden om de nog hard nodige kilo'tjes aan te vullen. Na de buikjes gevuld te hebben met het culinaire meesterwerk dat dit bijna michelin ster restaurant ons verschafte, reden wij verder naar het pittoreske Stevensbeek om te spelen tegen de burgers van de Black Bulls. Hoewel men zeer op tijd weg was gegaan lukte het ons om toch rond de kick-off tijd aan te komen, waar wij positief verrast werden door ons enige erelid die had besloten ons te vereren met zijn aanwezigheid als scheidsrechter. Doordat onze Heeren natuurlijk altijd heet zijn lukte het ons om met een warming up van 10 minuten te beginnen aan de wedstrijd. Na wat last minute afzeggingen van de spelende leden waren wij dolblij met de invallers, de ervaren Heeren van der Ende en Heitkamp die ons team kwamen versterken. Zoals u welbekend is treedt er bij de V.S.R.C. vaak het natuurfenomeen het V.S.R.C. kwartiertje op, deze werd helaas verlengd naar een periode van 40 minuten waarin de tegenstander ons omver liepen en maar liefst 5 try's drukten. Het einde leek nabij en de moed zonk in de schoenen, maar na het prachtige oreren van de Oude Lullen en onze vice-vice Captain Mijnheer de Veurzitter besloten we om gezamenlijk de burgers even een eindje achteruit te zetten. Het bleek dat de bal in de ploeg houden een stuk minder uitputtend was dan verdedigen, waarna al snel de eerste 2 try's kwamen van de heer Boekel en de heer Heitkamp die even lieten zien dat voorwaartse zijn niet betekent dat je niet snel kan zijn. Hierna werd er, na een sidestepje, door meneer de W.C. Heeren nog een try gescoord. In de tweede helft werd de wedstrijd evenwichtiger; de burgers drukten nog 3 try's en wij ook nog 1 waardoor na de eerste wedstrijd in tijden het een spannend gelijkspel werd, wat een toeval. Net zoals het jaar hiervoor werd er nog een mooie derde helft neergezet waarbij ons eten werd voorgeschoteld dat bijna kon opboksen tegen de gouden drietand. Na een prachtig debuut van een aantal jonghe honden en een gezellige avond in het zuiden van ons land eindigde de avond weer op de Yalelaan.