AMC/Hornets - V.S.R.C.

21-02-2024

Men was nog aan het bijkomen van de laatste pot toen we op 21 februari alweer onderweg waren naar Amsterdam. Na het goede rugby van de week ervoor gingen we nu onze kunsten laten zien in een wedstrijd tegen AMC en met en tegen de Hornets. We speelden op het prachtige hoofdveld, waar team support lekker droog op de tribune iedereen naar de tryline kon schreeuwen. In de regen begonnen we aan de aanval. De training van afgelopen maandag was schijnbaar goed blijven hangen, want deze aanval bewoog zich snel naar voren en binnen de kortste keren was Suus al aan de andere kant van de tryline. Het VSRC kwartiertje was ze ook even vergeten, want niet veel later stond ze er nog eens. Het regende en schijnbaar kregen mensen het koud, want er werd lekker veel gebeukt en gesprint. Zo ook Amber, die de volgende try alweer drukte. Suus wilde haar ouders die kwamen kijken nog even een keer laten zien hoe de VSRC rugbyt, en drukte haar derde try.

Met Commissaris Strontslet als coach bleven niet alleen de try's komen, ook het rugby zelf ging steeds beter. Er werd alles gegeven voor de tackles, de arme jonghe poezen van de tegenstander werden de grond in begraven en de meer en meer sprintjes braken door. Duvekot begon het wachten in de lijn saai te vinden dus bedacht zelf ook maar eens de tryline op te gaan zoeken. Dit beviel beter, dus deed ze het nog een keer. Ook de voorwaartsen deden het goed, ondanks de weinig ervaring werd er een scrum van de tegenstander gewonnen, waar scrum-half Suus goed gebruik van maakte door, je raadt het al, weer de bal achter de tryline neer te leggen. Bij een volgende scrum was Sam als hooker even vergeten dat om de bal naar achter te krijgen je niet omhoog hoeft te trappen, waardoor ze Amber erachter in haar kruis raakte. Zij kon ondanks haar nieuwe tweede kut gelukkig nog steeds rennen, en drukte nog een try. Als afsluiter rende Captain Stortepils nog een laatste keer de defence voorbij en de wedstrijd eindigde in een mooie 5-54 winst, waarvoor HULDEEE!!

Ook de derde helft werd dik gewonnen. Nu AMC samen was gegaan met Ascrum tot Medusa wilden wij uiteraard een aantal tradities uitproberen. Verscheidene damesch hebben aan de tap gehangen en invalcoach Pim heeft hiermee zelfs zijn naam op de muur gekregen. Ook werden er pogingen tot fustwerpen gedaan, wat iedereen uiteraard sowieso gelukt was als we niet al uitgeput waren door de wedstrijd. De avond werd afgesloten met een lekker potje brassen, en met een mooie eindscore verlieten we onze hoofdstad en keerden we terug naar onze prachtige Yalelaan.