Jonghe Poezen toernooi

18-03-2022

Op deze mooie vrijdag zijn we aan het eind van de dag vertrokken richting Rotterdam. Heel snel waren we uiteraard niet door de ellenlange files. Na onze eerste wedstrijd te hebben gemist kwamen we voor de tweede wedstrijd tegen LSRG/Elephants precies op tijd om de laatste helft te spelen. En wat een helft was dat! Eerst mocht de tegenstander onze tryline nog even proeven, maar niet lang daarna lieten onze Damesch zien wat zij in huis hebben. Eindstand 2-3 gewonnen, op naar de volgende!
Van deze tegenstander moest wel gewonnen worden, namelijk RUS. Zij hadden al 3 wedstrijden gewonnen en konden de winst van het toernooi al ruiken. Ook wij lieten ons even bang maken door het angstaanjagende team tegenover ons. De eerste try's tegen vielen ons zwaar en een paar Damesch vielen uit. Vanaf dat moment werd er 7's gespeeld in plaats van 10's, en laten wij daar nou blijkbaar heel goed in zijn! Geen RUSje kwam door onze Meinke heen en niemand was snel genoeg om de sprints van Lotte tegen te houden. Ook bij deze pot hebben wij de winst binnen gesleept!
Nu kwam het toch echt aan op de laatste pot, die we moésten winnen. De gelukkige tegenstander was AMC/Thor. Er was besloten om 7's te spelen vanwege het geringe aantal Damesch. Vanaf het begin van de wedstrijd maakten ze geen schijn van kans. Laura heeft haar eerste try gedrukt en ook Dani, Meinke en Lotte haalden vaak genoeg de try-lijn om de Damesch van de tegenstander te verslaan.
Deze drie overwinningen maakten dat wij, samen met onze Heeren, het Jonghe Puppy toernooi volledig hebben gewonnen, waarvoor Hulde!!!

Fotogalerij