Jonghe Poezen Toernooi 2023

21-04-2023

Na een reisje met de burgerrups kwamen we voor het eerst in de historie van de VSRC op tijd bij een Jonghe honden toernooi. Het uiteindelijke schema, wat 30 minuten voor het toernooi gestuurd was, werd toch onderling nog even aangepast. Omdat we zo mooi op tijd waren, hadden we genoeg tijd voor een warm-up en was het VSRC-kwartiertje dus ook niet aanwezig. We beukten meteen onze weg door de verdediging heen en drukten al gauw de eerste try. We lieten ons niet uit het veld slaan door het feit dat het kunstgras soms wel te vergelijken is met een kaasschaaf voor de huid en gingen vol in op de tegenstander. Onze Jonghe Poezen lieten prachtige dingen zien. Annemarie Kusters die de hoop had om nooit meer geblesseerd te raken als ze maar meteen aan het begin van haar rugby carrière haar sleutelbeen brak, maakte het afgelopen half jaar niet spelen helemaal goed met de sterke tackels die ze maakte. En Iris Naudts moest natuurlijk ook even laten zien hoe snel die korte benen van haar wel niet kunnen rennen. Onze Utrechtste rugby vriendinnen die minder Jonghe Poezen mee hadden dan wij, waren niet heel vrolijk toen wij de wedstrijd wonnen. De tweede wedstrijd en meteen ook de finale was toch wel een beetje zwaar ondanks de fitte staat van ons team. De speelsters van de Amsterdamse club die het wel voor elkaar krijgt dames te includeren zouden eigenlijk onze medestanders zijn. Maar omdat veel speelsters toch wel een beetje bang werden toen ze hoorden dat wij met de VSRC zouden komen, waren de teams dun bezet en moest AMC een ander team versterken, omdat we samen anders te sterk zouden zijn. Deze pot werd met een mooi VSRC gelijkspel beëindigd.
Onder het genot van gouden vloeistof werd er met heel veel aandacht voor het spel, gekeken naar de finale van de Heeren. Hierna werden we allemaal in bussen geladen en zijn we zingend richting het centrum van de goorste stad der lage landen gereden, waarbij de chauffeur halverwege toch iets te veel last van zijn oren kreeg en ons zelf verder de weg heeft laten uitzoeken. Het centrum werd uiteindelijk bereikt en tot in de vroege uurtjes onveilig gemaakt door de sporters die het allerbest zijn in de derde helft.