Jonghe Honden Toernooi Rotterdam 2023

01-12-2023

Nadat het de eerste keer niet doorging door een kleine hoeveelheid miezer, zag het er deze vrijdag een stuk beter uit. Geen miezer en een temperatuur onder 0. Verbazingwekkend werd het veld alsnog goedgekeurd met de belofte het goed in de gaten te houden of het zou bevriezen of niet. Toen we daar, zoals het hoort, te laat aankwamen moesten onze mannen direct de kou in om te spelen tegen Thor, echter hadden zij besloten om een andere pot te gaan spelen tegen USRS. Als neutrale supporters mochten wij dus lekker onze eerste wedstrijd langs de zijlijn spelen. De volgende pot was gelukkig wel volledig voor ons. We moesten alleen nog wel even zelf een ref zien te fixen aangezien Rotterdam dat natuurlijk niet voor ons ging doen. Toen dat gelukt was konden we eindelijk beginnen tegen Tarantula/Elephants, deze mannen waren verdacht groot voor Jonghe Honden waardoor wij het toch een beetje lastig kregen. Halverwege de pot ging het knopje om en kwam de zwart-paarse diesel eindelijk op gang en begonnen we daadwerkelijke tegenstand te bieden en zelfs een aantal tries te drukken. Helaas bleek het nét niet genoeg te zijn en eindigde deze wedstrijd in een gelijkspel. Daarna mochten we onze laatste wedstrijd spelen tegen Ascrum, onze grote favoriet om tegen te spelen die altijd een aantal Jonghe Honden uit een fokprogramma halen en ze de smerigste tackles aanleren. Zo ook dit jaar zat er weer een ongeleid projectiel van 100+ kilo tussen die meermaals zonder armen tegen onze Jonghe Honden aansprong. De heer Pool was ook een van zijn slachtoffers, die daardoor met een duizelend hoofd en een afdruk van zijn schouder in zijn buik het veld af moest. Voor we het wisten hadden we nog maar 9 man op het veld staan en liep iedereen op hun tandvlees. Toch wisten we die rode duivels tegen te houden en wederom zelf een aantal tries te drukken op een inmiddels duidelijk bevroren veld. Jammer genoeg, bleek het toch wederom niet voldoende te zijn en eindigden wij ons toernooi met een prachtig gelijkspel. Achteraf bleven we nog eventjes hangen voor de finales, waar we onze eerste en enige streakers hebben gezien. Twee naakte dames op een leenscooter. Bij sommigen begonnen echter de tenen en vingers er toch bijna af te vallen en bij onze Jonghe Honden in kilt nog veel belangrijke dingen, wat de heer Troost en de heer Schouteten maar al te graag lieten zien. De heer Schouteten werd nog grondig onderzocht na de WSB en al zijn ledematen zitten er gelukkig nog aan vast heb ik gehoord! Zo eindigde het Jonghe Honden toernooi toch nog met een (try) drukkende Jonghe Hond. Waarvoor HULDEEE!!