Jonghe Honden toernooi 2023

21-04-2023

Op Utrecht Centraal kwamen de jonge goden en godinnen der veterinaire studenten rugby club bij elkaar. Al nachtenlang voorbereidend op de dag des oordeels om de veterinaire eer hoog te houden op hét toernooi van de rugbyende student kropen de adonissen en adonia in de burgerrups. Gekweld door het discomfort van de cabine waarin wij ons bevonden waren wij verheugd door het zicht van de rugbyvelden van Rugby Nederland. Zoals het al van te voren een chaotische organisatie was gebleken was het niet anders op het toernooi zelf, niemand wist waar ze moesten omkleden, spelen en hoe ze zich moesten gedragen. Al snel zagen we onze vrienden van AMC die, gehuld in zwart-paarse strepen, onze Jonghe Honden kwamen versterken.

Spoedig begon de eerste wedstrijd tegen het Jonghe Honden team van Thor. Omdat beide teams niet een volle 15 man op de been konden krijgen begon de VSRC aan zijn eerste pot 10s in jaren. Het team van Thor bleek een echt Jonghe Honden team. De jongens leken groot en sterk maar al snel werd duidelijk dat ze alleen maar in de sportschool zaten en niet genoeg op een rugbyveld hadden geoefend op techniek. Chaos heerste, maar voor het eerst niet bij de V.S.R.C.; het V.S.R.C. kwartiertje bleef afwezig en onze zwart-paarse helden wonnen de pot.

De tweede pot was tegen U.S.R.S. De derby weg van huis bleek voor deze twee Utrechtse grootmachten een daverende kraker. Het liep vrij gelijk op en je kon zien dat rugbyen in het DNA zit van de Utrechtse student, maar verschil moet er wezen en de mannen van U.S.R.S. wisten het toch voor elkaar te krijgen om één keer het ovale ei over de try line te drukken. Gelijkspel dus.

Zo kort als de wedstrijden van een half uurtje duurde was het ook al over met de speelpret voor het cluster V.S.R.C.-AMC. In een poule met vier teams speel je logischerwijs natuurlijk maar twee wedstrijden. Sommigen van onze zwart-paarse helden zwoeren echter het bier nog even af en speelden mee met een aantal andere clusters om uiteindelijk toch ruim aan de 80 speelminuten te komen.

Na het doucheplezier en de heerlijke frituurhappen was de tijd aangebroken voor koude goudgele rakkers en een afterparty in het Amsterdamse centrum, waar de voetjes aan het werk werden gezet en de danspasjes de kast uitgehaald.