Bokkenrijders - V.S.R.C.

28-03-2024

Op 28 maart was het dan eindelijk tijd voor een legendarische pot, de pot die het V.S.R.C. 8e Lustrumweekend zou openen! Om exact 15.84 vertrok de stoet richting Roermond voor een wedstrijd tegen de Bokkenrijders. De laatste wedstrijd was al weer even geleden, dus in zeer grote getalen stond men klaar om wat dierenleed te voorkomen en ze even van hun bokken af te trappen. Een club met net zo veel ervaring als wij, aangezien zij ook in 1984 opgericht zijn. Ervaring met tellen ontbrak echter, want daar aangekomen bleken er ineens twee tegenstanders te zijn voor de heeren, maar geen voor de dames. Wat zij voor ons in gedachten hadden was enkel een training, op een strookje gras naast de zijlijn. Gelukkig hadden ze wel een trainer en vier spelers geregeld, waardoor 19.84% van de damesch op het veld toch nog van hen waren. Na een paar rondjes rennen en na een paar tacklebagtackles gemaakt te hebben vonden we het wel weer tijd voor echt rugby. We kwamen hier immers om een wedstrijd te spelen, dus spelen zouden we.

Tussen de mannenwedstrijden door mochten we dan eindelijk het veld op, om daar een mooie pot VSRC vs VSRC te spelen. Dit eindigde dan ook in een prachtig V.S.R.C. gelijkspel, met extra hulde voor de twee Bokkenrijders die toch nog met ons meegespeeld hebben!